Memandang ke langit melihat awan
Awan yang berarak sangatlah tebal
Marilah mari kawanku sekalian
Membaca celotehku sampai bebal

Selasa, April 20

Sepak

Pada suatu hari,Sepak berjalan-jalan di pekan untuk melepaskan kebosanan yang terbuku dalam hidupnya pada hari itu.Banyak benda yang Sepak nampak.Baik bende tu elok ke,buruk ke,semuanya tidak terlepas dari pandangan mata Sepak sebab Sepak adalah seorang mamat yang suka mengamati setiap pandangan yang terlintas di atas biji matanya.

Sedang asyik Sepak menghisap rokok Dunhill merah,Sepak terpikir untuk membeli TV.Rumah Sepak tak pernah ada TV sebab Sepak selalunya tengok TV dekat gerai sebelah rumah sewanya.Lalu Sepak berjalan-jalan lagi mengelilingi pekan untuk mencari kedai barangan elektronik terpakai untuk mencari TV terpakai.Sepak takde duit nak beli TV baru sebab Sepak baru je bayar hutang dengan rakan serumahnya.

Lalu,Sepak berhenti dihadapan sebuah kedai.Kedai tersebut mempunyai banyak TV.Lalu,terdetak dalam hatinya,yang berkata,'Kedai ni mesti jual TV'

Sepak pon masuk ke dalam kedai tersebut.Sepak terkejut.Walaupun kedai tersebut mempunyai banyak TV di luar kedai,tetapi di dalam kedai tersebut tak ade satu pon TV yang kelihatan.Akuarium ade la.Desus hati Sepak.Lalu Sepak melangkah kaki keluar dari kedai tersebut dengan perasaan yang memang bercampur aduk tahap dewa.

Sepak pon meneruskan langkahnya untuk menyempurnakan misinya tersebut.

*Korus lagu Bunkface - Extravaganza*

Sepak terus mencapai telefon bimbitnya.Lagu tersebut keluar dari telefon bimbitnya.Sepak menyangka ade orang menelefonnya tetapi sangkaannya meleset.Rupa-rupanya telefonnya menjadi gersang sendiri lalu termainkan lagu tersebut.

Tiba-tiba,Sepak baru teringat

Sepak nak berak sebab tadi Sepak makan banyak sangat tengah hari tadi.Lalu Sepak membatalkan hajatnya untuk membeli TV dan terus balik rumah dan berak.

1 suare sumbang:

Tanpa Nama berkata...

Sepak mengarut ;-)