Memandang ke langit melihat awan
Awan yang berarak sangatlah tebal
Marilah mari kawanku sekalian
Membaca celotehku sampai bebal

Ahad, Mei 24

Aku

Aku tidak mampu lagi menahannya
Aku tidak mampu lagi menipunya
Aku hanya mampu mengekang amarahku
Yang menjadi pekung didadaku

Perjalananku ibarat kapal layar
Melabuhkan kainnya merentas benua
Namun ku tahu hidupku amat sukar
Yang sentiasa membuat sekelilingku terluka

Namun diriku ini apakah daya
Ingin menggapai bintang di udara
Namun hanya mampu memetik buah mangga
Yang tergantung indah,menjadi simbol keangkuhan cita-cita

Diriku sudah tidak mampu lagi
Tidak mampu menipu diri sendiri
Kerna sudah pasti ianya akan memakan diri
Yang sudah lama reput di dunia yang fana ini

Akhirnya aku nekad
Berlari mengejar realiti
Berlari dgn satu tekad
Yang hanya mampu digapai jika aku lari dari fantasi

Lari dan lari dan terus berlari
Aku melangkah setiap sudut
Aku melangkah setiap penjuru
Yang penuh dengan liku-liku masyarakat hari ini

Lalu aku terhenti
Melihat objek di tangan kiri
Apakah mungkin diriku ini?
Yang menahan sakit sambil berlari?

Aku tiba didestinasiku
Destinasi manusia minimalis
Terbuka luas senyuman di wajahku
Yang berjaya membuang lebihan air yang bertakung di kalung bolaku

0 suare sumbang: