Memandang ke langit melihat awan
Awan yang berarak sangatlah tebal
Marilah mari kawanku sekalian
Membaca celotehku sampai bebal

Jumaat, Julai 10

Spektakular

Akhirnya aku kembali ke alam dunia celoteh moden.Tempat aku boleh mengarut karut sampai larut air kelapa laut sambil mencarut.Kebangkaian terpampang di celah kuku jari hantuku yang sedang melombong emas sebab aku malas nak mengemaskini laman blog aku.Kebangkaian yang melanda telah melumpuhkan sistem saraf perkembangan minda aku.

Mungkin sebab aku tak minum Dugrow Enfa+ baru dengan DHA kot

Minda@otak aku menjadi roller coaster(takde perkataan melayu ke untuk mende alah ni?) setelah berlaku pemberontakan di satu kawasan di dalam kepala aku yang diberi nama oleh para saintis barat Medula Oblongata.Sebuah nama yang agak bergaya kalau hendak diberikan kepada nama kugiran yang rase mereka cukup sex,drugs and rock n' roll di atas pentas tetapi mendendangkan lagu pop-pop meletop kedebabom macam Lindsay Lohan,Paris "Stupid" Hilton,Skudap Skudip.

Medula Oblongata ini adalah salah sebuah komponen yang terdapat di dalam stuktur badan manusia biasa,macam aku bukan kau.Ye kau la.Yang tengah bace tu.Kewujudannya adalah sama dengan kewujudan stering kereta.Kalau stering kereta itu bukan power stearing,pasti susah nak buat side parking kan?Begitulah hendaknya fungsi Medula Oblonganta.Menyambung wayar lintar pintasnya yang lagi gempak dari fiber optik,melalui tulang belakang.Kalau tak paham,aku cakap pasal urat tunjang.

Kita ketepikan masalah Medula Oblongata ini.Sebelum aku tipu korang tentang sains yang mane aku sendiri pon gagal dalam Biologi,baik kita campak jauh2 masalah berbangkit ini

Jadi dengan itu,iaitu sekarang,bukan dulu,kini dan selamanya,aku sudah mampu untuk berfikir dengan lebih kurang unsur waras.Sebuah pemikiran yang amat diperlukan untuk menulis atau merepek sebuah kerepek kacang.Tanpanya,kucing pon mengharapkan berudu untuk merasa makanan yang diberi nama ikan.Tapi,untuk kucing,berudu bukanlah seekor ikan.Berudu adalah sejenis mercun pop pop yang mana apabila ia dibaling ke dinding,berkecailah ia.Sama macam pop pop,tapi takde bunyi letup.Yang wujud hanyalah bunyi "PEK!" setelah berlaku berlanggaran tidak simetri antara berudu dan dinding tersebut.Atau bunyi yang datang dari mulut sendiri

Namun,ape yang pasti,single baru The Times memang mantap!Hanya boleh di dengari ketika The Times melakukan persembahan siaran langsung.






SELAMAT MALAM WARGA MINIMALIS MALAYA

1 suare sumbang:

jumaat_asar berkata...

macam bangkai..aku bace pun sambil melombong emas..